Voor welke keuze ga jij? Ga jij voor een lekker bammetje ei met groente, een rijkelijk belegde cracker met hummus en komkommer of een een goed gevulde salade?

We gaan voor een bammetje

  • Als je kiest voor volkorenbrood krijg je een mooie portie vezels binnen voor een verzadigd gevoel en volop koolhydraten, eiwit, vezels, B-vitamines en mineralen, zoals ijzer. En brood is een belangrijke bron van jodium, omdat er speciaal bakkerszout wordt gebruikt, waaraan jodium is toegevoegd. Kijk even achterop de ingrediëntenlijst om zeker te weten dat het volkoren is. Wanneer het eerste ingrediënt volkoren is, heb je volkorenbrood te pakken.
  • Besmeer je broodje met halvarine, zachte margarine uit een kuipje of roomboter en dan krijg je ook een portie vetten en vitamine A en D binnen.
  • Ga voor eiwitrijk beleg, zoals kipfilet, rosbief, zalm, tonijn, hummus, hüttekäse of pindakaas.
  • Maak je broodje helemaal af met wat groente en je bent klaar om aan te vallen!!

Salade FitFood stijl. 

  • Vooral met de betere temperaturen die eraan gaan komen is een salade als lunch heerlijk! De variaties die je kunt maken zijn eindeloos. Lekker wat groente, een portie eiwitten in de vorm van bijvoorbeeld tonijn, zalm, kipfilet of peulvruchten. Wat volkoren (stok)brood of volkoren pasta erbij en je hebt een goede lunch. Als je een dressing wilt, neem dan bijvoorbeeld een olie en azijndressing met wat kruiden en peper. Als je de dressing los meeneemt, blijft de salade fris. 

Een flinke cracker

  • Wat hier thuis vaak op het menu staat is een rijkelijk belegde cracker. Ik ben zelf helemaal fan van de crackers van RAW.
    • Deze zijn gemaakt op basis van lijnzaad (75% minder koolhydraten dan vergelijkbare producten). Niet dat koolhydraten slecht zijn, maar ben je dus op zoek naar een koolhydraatarme variant is deze echt een aanrader. Verder zijn ze van nature glutenvrij, 100% vegan, 100% biologisch (geen geraffineerde suikers, chemische bestrijdingsmiddelen e.a. kunstmatige toevoegingen) én rijk aan vezels en eiwitten.
    • Ik beleg deze rakker het liefst met kipfilet, hummus en komkommer. Laat het jullie smaken.

Eiwitrijke cracker

Ik hoop dat jullie op deze manier wat inspiratie hebben om een lekkere lunch op tafel te zetten!

Wil jij samen met mij aan de slag?

Doe hier gratis online intake

Dit is waarom je Floris moet hebben.
  • Mooie resultaten door professionele begeleiding
  • Persoonlijk voedings- en beweegadvies
  • Dagelijks contact 
  • Maandelijks nieuwe recepten
  • Kennis over voeding en sport

Bestel nu mijn kookboek!

Bestel nu mijn kookboek voor maar €11,95!

Bestel direct

Andere toffe dingen
Vetpercentage verlagen
Paul de Vos
Door bewust bezig te zijn met voeding en door van elke maaltijd een feestje te maken veranderde langzamerhand mijn...
Gezonde relatie met voeding
Roos Brugman
Het kijken naar mezelf in de spiegel en de gedachtes die daarbij opspelen zijn nu gezond.
gezond afvallen
Nicole Lebbink
Floris heeft mijn zelfvertrouwen vergroot en daar ben ik hem heel dankbaar voor.

Nog steeds niet gestart met Floris FitFood?

Mooie resultaten, heerlijke en gemakkelijke recepten, direct contact via Whatsapp.
Wat wil je nog meer?

Bekijk de pakketten