Gewoontedieren

Veel keuzes die we maken vinden onbewust plaats. Bij bij het creëren van een gezonde leefstijl kunnen deze gewoontes in de weg zitten. Ook de hoeveelheid die jij dagelijks snackt komt vaak voort uit gewoontegedrag.  Wanneer jij dagelijks na je diner een stuk chocolade pakt, of als je na werk meteen op de bank ploft en meteen een zak chips opentrekt is het moeilijk om deze gewoontes te doorbreken.

Een gezonde omgeving

Jouw omgeving heeft een grote invloed op jouw voedingsgewoonten. Wanneer jij gezonde gewoontes wilt gaan creëren is het hebben van een gezonde omgeving erg belangrijk. Zo word jij minder snel verleid tot het pakken van ongezonde snacks. Een gezonde omgeving zorgt ervoor dat jij minder vaak ‘nee’ hoeft te zeggen. Wanneer je ervoor kunt zorgen dat je jouw omgeving zo kunt indelen dat dit een gezonde leefstijl stimuleert ben je helemaal goed bezig.

Gezonde omgeving

Tips om je omgeving gezonder te maken:

  1. Zet een grote fruitschaal op tafel. Ideaal voor als je nu vaker thuis bent. Natuurlijk ook handig als van werk thuis komt of als je op de bank naar 1 van je favoriete films ligt te kijken.
  2. Zet een aantal emmers met snackgroente op het aanrecht. Dit is ideaal voor als je gaat koken. Een handje snacktomaatjes is toch net even wat gezonder dan een pak koekjes.
  3. Ga voor portieverpakkingen. Een gezonde leefstijl betekent niet dat je nooit meer een zakje chips of een stukje chocolade mag eten. Maar je wilt niet in een keer een reep of hele zak wegwerken. Daarom de tip om porties te maken. Zo kun je toch lekker genieten van je favoriete snacks, maar met mate.
  4. Koop niet heel veel snacks in één keer. Misschien een beetje een open deur, maar wanneer jij geen snacks in huis hebt kun je het ook niet opeten. Mocht je toch zin hebben in een snack, koop dan een kleine verpakking.
  5. Leg snacks niet in het zicht. Hoe meer eten zich in jouw zicht bevindt, hoe meer je er waarschijnlijk van zult eten. Zorg ervoor dat je snacks in een ondoorzichtige trommel zitten of op een plek liggen waar jij niet meerdere malen per dag komt. Zo vergroot je de kans dat je voor een lekkere appel van de fruitschaal gaat in plaats van voor een koekje. 

Heb jij moeite met de juiste balans vinden?

Stuur mij dan een berichtje en kijk wat ik jou kan bieden.

Doe hier de gratis online intake

Dit is waarom je Floris moet hebben.
  • Mooie resultaten door professionele begeleiding
  • Persoonlijk voedings- en beweegadvies
  • Dagelijks contact 
  • Maandelijks nieuwe recepten
  • Kennis over voeding en sport

Bestel nu mijn kookboek!

Bestel nu mijn kookboek voor maar €11,95!

Bestel direct

Andere toffe dingen
Vetpercentage verlagen
Paul de Vos
Door bewust bezig te zijn met voeding en door van elke maaltijd een feestje te maken veranderde langzamerhand mijn...
Gezonde relatie met voeding
Roos Brugman
Het kijken naar mezelf in de spiegel en de gedachtes die daarbij opspelen zijn nu gezond.
gezond afvallen
Nicole Lebbink
Floris heeft mijn zelfvertrouwen vergroot en daar ben ik hem heel dankbaar voor.

Nog steeds niet gestart met Floris FitFood?

Mooie resultaten, heerlijke en gemakkelijke recepten, direct contact via Whatsapp.
Wat wil je nog meer?

Bekijk de pakketten