Aanmaak van meer testosteron

Bij het opbouwen van spiermassa spelen groeihormonen een belangrijk onderdeel. Een groeihormoon wat je door krachttraining kunt stimuleren is testosteron. Wanneer je structureel je onderlichaam traint zal dit ook voor meer spiergroei in het bovenlichaam zorgen. Hoe dit kan? De benen en billen zijn grote spiergroepen die een groot gedeelte van je lichaam in beslag nemen. Uit verschillende studies is gebleken dat bij het trainen van deze grote spiergroepen de meeste groeihormonen vrijkomen. Deze hormonen stimuleren de spieropbouw in je hele lichaam, dus op deze manier gaat je bovenlichaam ook harder groeien. Je kunt dus beter een extra setje squats pakken in plaats van die oneindige bicep curl. 

Natuurlijke verhouding  

Wanneer je alleen je bovenlichaam traint kan het haast niet anders dan dat je lichaam uit verhouding gaat raken. En niemand wordt gelukkig van een lichaam waarbij de biceps groter zijn dan de benen. Als je je beenspieren voldoende aandacht geeft in de sportschool, dan blijft je lichaam in balans. Daarnaast betekent dit ook een verminderde kans op blessures. Geen natuurlijke verhouding betekent namelijk een grotere kans op blessures in de spiergroepen die minder goed ontwikkeld zijn.

Gespierde benen kweken

Je verbrandt meer calorieën 

Benen trainen is niet alleen goed voor je als je meer spiermassa wilt opbouwen. Ook voor mensen die willen afvallen is benen trainen een goed idee. Aangezien je beenspieren de grootste spiergroep van je lichaam is, verbrand je ook de meeste calorieën met beenspieroefeningen. Niet alleen tijdens, maar ook na je training verbrand je meer calorieën. Dit wordt veroorzaakt door de energie die het lichaam verbruikt om te herstellen van zo’n intensieve legday. Daarnaast wordt de hoeveelheid energie die het lichaam per dag in volledige rust verbruikt verhoogt. Als je meer spiermassa aanmaakt dan, hebben je spieren ook meer energie nodig in de rustfase.

Overal power

Wanneer je je benen gaat trainen kunnen een squat en deadlift haast niet ontbreken in je schema. Door deze compound oefeningen versterk je het hele lichaam. Voor het uitvoeren met de juiste techniek gebruik je veel meer spieren dan alleen benen en billen. Zo krijg je door deze oefeningen een sterkere core en heb je voor de deadlift een hoop grip nodig. Je bent dus bezig om je gehele lichaam fysiek sterker te maken.

Wil jij samen met mij benen van staal of een flinke portie billen kweken?

Klik dan hier voor mijn contactgegevens of doe de gratis online intake.

Doe hier de gratis online intake

Dit is waarom je Floris moet hebben.
  • Mooie resultaten door professionele begeleiding
  • Persoonlijk voedings- en beweegadvies
  • Dagelijks contact 
  • Maandelijks nieuwe recepten
  • Kennis over voeding en sport

Bestel nu mijn kookboek!

Bestel nu mijn kookboek voor maar €11,95!

Bestel direct

Andere toffe dingen
Gezond afvallen
Eva
Ik heb geleerd los te laten dat eten goed of fout is, maar mijzelf de vraag te stellen of je je ergens goed bij...
Spiermassa opbouwen
Sylvana
Het belangrijkst is dat je je goed, sterk en fit voelt - en dat voel ik me nu
Vegan Eiwitrijke Pancakes
Vega(n) Eiwitrijke Pancakes
Er zijn meerdere manieren om eiwitrijke pannenkoeken te maken dan met melk en eieren. Deze pannenkoeken zijn gemaakt...

Nog steeds niet gestart met Floris FitFood?

Mooie resultaten, heerlijke en gemakkelijke recepten, direct contact via Whatsapp.
Wat wil je nog meer?

Bekijk de pakketten