Even wat eten

Soms heb je geen zin om te sporten, omdat je te weinig brandstof in de tank hebt. Sporten op een lege maag is niet per definitie slecht, maar misschien heb jij wel wat eten nodig voor wat meer energie om te gaan knallen. Een banaantje, rijstwafel, mueslireep of andere snack met koolhydraten gaat ervoor zorgen dat jij er tegenaan kunt.

Muziekje

Een lekker deuntje gaat zeker voor wat energie zorgen. Niet alleen tijdens het sporten, maar ook van tevoren helpt een beat om in de stemming te komen! Op YouTube en Spotify vind je honderden energieke, oppeppende playlists die op deze dagen heel goed van pas komen. 

Samen staan we sterk

Zoek een sportbuddy. Als je vaak sport met een sportbuddy kun je elkaar tot een hoger niveau tillen. Daarnaast voel je toch wel een stukje sociale druk als je buddy al in de sportschool staat wanneer jij net even wat minder zin hebt.

Denk aan de voordelen

Iedereen kent dat voldane gevoel na een workout. Ja toch, heerlijk!! Maar voordat je dat gevoel hebt zul je toch even in de benen moeten komen. Visualiseer dit gevoel als je even geen motivatie hebt om te gaan sporten. Ik weet zeker dat je uit een workout meer energie en voldoening haalt dan uit de hele avond op de bank hangen.

Motivatie om meer te sporten

Maak het leuk

Ik ben ervan overtuigd dat je het regelmatig sporten gaat volhouden als je het ook daadwerkelijk leuk vindt. Wees niet alleen gefocust op resultaat, maar zet de funfactor juist hoog op de lijst. Vind jij hardlopen niet leuk? Doe het dan ook niet. Zoek een vorm van bewegen die jij wel leuk vindt.  Ga liever voor een sport waar je ook echt heen gaat. Dat levert op lange termijn sowieso meer op.

Ga voor structuur

Persoonlijk ben ik groot voorstander van vaste gewoontes. Wanneer jij standaard op maandag en donderdag na werk richting de sportschool gaat, zal dit na verloop van tijd een gewoonte gaan worden. Pak je agenda erbij en ga eens kijken wanneer jij wekelijks een sportieve activiteit kunt plannen.

Maak een schema

Weten wat je moet doen maakt het sporten een stuk gemakkelijker. Ook gaat een schema ervoor zorgen dat jij resultaat gaat zien. En zeg nou zelf, dit is toch wel de reden dat jij jezelf in het zweet werkt. Om verveling te voorkomen raad ik het aan om dit schema om de (ongeveer) 8 weken te wisselen. Dat is niet alleen leuker, het geeft ook meer resultaat.

We willen progressie

Niets motiveert meer dan progressie maken. Daarom raad ik het aan om deze progressie bij te houden. Niet alleen je fysiek, maar ook op het gebied van prestaties. Schrijf je rondetijd op, hoe veel gewicht je hebt getild met de daarbij horende herhalingen, of hoe veel baantjes je in dat uur getrokken hebt. Meet ook af en toe eens je gewicht, vetpercentage en de omtrek van je middel of bovenarmen.

Vind jij het moeilijk om wekelijks gemotiveerd te blijven? Stuur mij dan een berichtje.

Samen met mij aan de slag?

Doe hier de gratis online intake

Dit is waarom je Floris moet hebben.
  • Mooie resultaten door professionele begeleiding
  • Persoonlijk voedings- en beweegadvies
  • Dagelijks contact 
  • Maandelijks nieuwe recepten
  • Kennis over voeding en sport

Bestel nu mijn kookboek!

Bestel nu mijn kookboek voor maar €14,95!

Bestel direct

Andere toffe dingen
online diëtist
Nicolien Heijndijk
Ik zie er beter uit en voel mij lichamelijk zoveel sterker
Palmolie
Palmolie
Vaak zie ik veel negativiteit als het gaat om palmolie. Want worden daar geen enorme oerwouden voor gekapt? Maar...
Gebakken ei
Basmatirijst met romige spinazie en een eitje
Dit is echt zo'n recept die ik wekelijks kan eten. Gezond, makkelijk te bereiden en dit allemaal in combinatie met...

Nog steeds niet gestart met Floris FitFood?

Mooie resultaten, heerlijke en gemakkelijke recepten, direct contact via Whatsapp.
Wat wil je nog meer?

Bekijk de pakketten